Oleg Šuran - Ali ta priča bijaše proturječna i puna praznina jer je

Virtualna galerija Umjetničkog paviljona
Ciklus Druga perspektiva

Vrijeme održavanja: 7. 5.  – 30. 6.  2021.

     U sklopu Virtualne galerije Umjetničkog paviljona, pokrenute zbog promocije mladih umjetnika u jednoj drukčijoj sferi, predstavljamo projekt pulskog dizajnera i umjetnika Olega Šurana, jednog od mladih autora koje je odabrala izbornica ciklusa, povjesničarka umjetnosti dr. sc. Ivana Mance.

Oleg Šuran samostalni je dizajner i umjetnik koji radi i kao asistent na odsjeku za Dizajn vizualnih komunikacija Umjetničke akademije u Splitu. S Olegom Morovićem i Andijem Pekicom vodi umjetničku organizaciju Fazan i web portal za dizajn, interakcije i umjetnost nakonjusmo.net, te časopis za poeziju Polet. Jedan je od predvodnika istraživačkih i kritičkih praksi u hrvatskom dizajnu, s posebnim fokusom na spekulativnu dizajnersku praksu.

     U svom radu Oleg Šuran predstavlja izložbu koja se zapravo nije dogodila. Na snimkama nadzornih kamera posjetitelji vide zapakirane sanduke u kojima se obično transportiraju i čuvaju izlošci prije postavljanja u izložbeni prostor. Djela tako ostaju trajno zaustavljena u stanju čekanja izlaganja, potičući posjetitelje da u virtualnoj sferi prate i iščekuju eventualno razotkrivanje izložaka.
Eksponati poput Schrödingerove mačke istovremeno postoje i ne postoje u svojim kutijama koje nisu dobile priliku biti raspakirane.

Na platformi Virtualne galerije posjetitelji će moći vidjeti dokumentaciju radova koji se možda nalaze u prostoru Umjetničkog paviljona. U fokusu rada tema je tjelesnosti i materije. Serija crteža prikazuje neobična hibridna stvorenja fantastičnih i gotovo mitoloških obilježja, čija je naglašena tjelesnost u kontrastu s njihovom sublimnom udaljenošću od promatrača. Niz manjih zagonetnih predmeta pridružen je crtežima u virtualnom prostoru, a teoretski možda dijele i prostor transportnih sanduka smještenih u zgradi Paviljona. Neobični objekti nalikuju na kožu, meso, neki oblik života nastao u laboratoriju, prirodi ili pak u umjetnikovu ateljeu. Uostalom, atelje i jest svojevrsni laboratorij u kojem Oleg Šuran ispituje mogućnosti i granice medija i tehnika u kojima radi. Autor se poigrava i s pitanjem originalnosti i unikatnosti izložaka pa tako djela supostoje u trima dimenzijama – fizičkoj u ateljeu autora, digitalnoj u Virtualnoj galeriji i potencijalnoj u dvorani Paviljona.

Izložbu Olega Šurana posjetitelji mogu pogledati od početka svibnja do kraja lipnja na stranicama Virtualne galerije Umjetničkog paviljona u Zagrebu.

*Italo Calvino, Il barone rampante, 1957. (Barun penjač, prev. Mladen Machiedo, Karmen Milačić 1965. [1982., 2018.])