Naziv izložbe: Kolekcija Vugrinec: Remek-djela hrvatske moderne
Datum održavanja: 26.02.2015 – 12.04.2015

Umjetnički paviljon u Zagrebu
CIKLUS IZLOŽBI:
PRIVATNE KOLEKCIJE U JAVNOJ INSTITUCIJI

Idejna autorica ciklusa
Jasminka Poklečki Stošić

IZLOŽBA: KOLEKCIJA VUGRINEC: REMEK-DJELA HRVATSKE MODERNE
26. 2. 2015. – 12. 4. 2015.

ORGANIZATOR IZLOŽBE
Umjetnički paviljon u Zagrebu
SUORGANIZATORI IZLOŽBE
Gradski muzej Varaždin:
6. 5. 2015. – 7. 6. 2015.
Grad Koprivnica
(u suradnji s Muzejom grada Koprivnice)
Galerija Koprivnica :
12. 6. 2015. – 5. 7. 2015.

Autor izložbe i likovnog postava
Igor Zidić

Koautorica
Petra Vugrinec

Kustosica izložbe
Jasminka Poklečki Stošić

Oblikovanje svjetla
Deni Šesnić

Marketing i odnosi s javnošću
Sanja Balentović

Tehnička realizacija
Damir Martinec

Novi ciklus izložbi Umjetničkog paviljona u Zagrebu, objedinjen pod naslovom Privatne kolekcije u javnoj instituciji, započinjemo predstavljanjem jedne od najatraktivnijih privatnih kolekcija hrvatskoga slikarstva i kiparstva 19. i 20. stoljeća, koju je prikupio poznati hrvatski nogometaš Davor Vugrinec.

Kolekcija ovog sportaša, podrijetlom iz Varaždina, sadrži najreprezentativnija djela hrvatskih umjetnika moderne, počevši od Nikole Mašića – prvog etabliranog domaćeg i dosljedno školovanog slikara – preko najznačajnijih predstavnika tzv. zagrebačke šarene škole: Mate Celestina Medovića, Bele Čikoša Sesije, Ivana Tišova, Ferde Kovačevića ili Otona Ivekovića, i nastavlja se biranim djelima münchenskih đaka koji ostvaruju puni izraz hrvatske moderne umjetnosti: Miroslava Kraljevića, Vladimira Becića, Oskara Hermana, sve do praške četvorice: Milivoja Uzelca, Marijana Trepšea i Vilka Gecana, da spomenemo samo osnovnu razvojnu nit.

Djela iz kolekcije redovito su ključni izlošci na velikim retrospektivnim izložbama Umjetničkog paviljona, Moderne galerije ili Galerije Klovićevi dvori – najeminentnijih izložbenih prostora Hrvatske. Budući da je riječ o kolekciji koja u biranom izboru objedinjuje vrhunska djela najvećih domaćih likovnih umjetnika, čineći kolekciju konkurentnom i hrvatskim muzejskim zbirkama, Umjetnički paviljon u Zagrebu je odlučio započeti ovaj ciklus upravo Kolekcijom Vugrinec.

Zašto pokrećemo novi ciklus izložbi?
Privatne kolekcije gotovo su najvažniji resursi za upoznavanje umjetničkih opusa, a brojne muzejske zbirke nastale su upravo zahvaljujući sakupljačkom žaru pojedinaca, entuzijasta, kolekcionara. Briga za privatne zbirke umjetničkih djela, koja su prikupili pojedinci, jedan je od osnovnih načina kako brinuti o baštini. Rijetka prigoda susreta s djelima koja su pohranjena u privatnim prostorima, prilika je za brojne ljubitelje umjetnina da se upoznaju s nedostupnom baštinom.
Nova programska strategija Umjetničkog paviljona znatno je unaprijedila marketinški pristup izložbenim projektima. On uključuje inovativne pristupe u odnosu prema sponzorima, osmišljene medijske kampanje kao i kreativne načine publiciteta. Međunarodne izložbe, kao i domaće predstavljene i organizirane na drukčiji način, življi i intenzivniji odnos s publikom od najmlađih do najstarijih posjetitelja, znatno su pridonijeli uspjehu, a medijski su uvelike odjeknuli. Izložbe Umjetničkog paviljona prate se sa zanimanjem ne samo u stručnoj, već i u široj javnosti.
Izložbeni ciklus privatnih kolekcija cilja upravo na širi publicitet i namjera mu je u galerijski prostor privući i one posjetitelje koji nisu do sada bili uključeni u ciljane skupine. Popularnost nogometaša Davora Vugrinca, ali i osebujnost njegove kolekcije, upravo je idealan sadržaj za privlačenje većeg broja novih ljubitelja umjetnosti, što bi trebao biti i krajnji cilj našega nastojanja.
Tijekom ciklusa, na godišnjoj razini, bit će prezentirana jedna privatna kolekcija – iz Hrvatske ili inozemstva.

Ivo Rezek Portret Lidije Wizjakove 1931_web_300

Ivo Režek, Portret Lidije Wizjakove, Pariz, 1931.

Nikola Masic Vrtlarica oko 1880_web_300

Nikola Mašić, Vrtlarica, München, oko 1880.

Robert Franges Mihanovic Rimljanin 1893_web_300

Rober Frangeš Mihanović, Rimljanin, 1893.

Miroslav Kraljevic Tri gracije 1911_web_300

Miroslav Kraljević, Tri gracije, 1911.

Juraj Plancic Akt 1929_crop_web_300

Juraj Plančić, Akt, 1929.

Bela Cikos Sesia Penelopa 1895_web_300

Bela Csikos Sesia, Penelopa, 1895.

S otvorenja, 26. veljače 2015.

Film o izložbi Copyright zagrebtvHD autor priloga zagrebtvHD za Turističku zajednicu grada Zagreba

 

Možete pogledati više o izložbi Iz medija