Posljednji dan izložbe Neli Ružić Timescape – vremenski obzor, petak, 10. ožujka 2023.

Neli Ružić: Timescape – vremenski obzor

Pozivamo vas na predstavljanje kataloga i  razgovor s umjetnicom i kustosicama izložbe u petak, 10. 3. 2022. u 18 sati

Palača Vranyczany, Hrvatski inženjerski savez, Berislavićeva 6

Razgovor moderira: Ivana Meštrov

Sudjeluju: Neli Ružić, umjetnica, Irena Bekić i Marijana Stanić, kustosice izložbe, Zorana Đaković Minniti, kustosica Galerije Podroom Kulturnog centra u Beogradu

O izložbi:

Neli Ružić: Timescape – vremenski obzor

16. 2. – 10. 3. 2023.

Kustosice: Irena Bekić (Umjetnički paviljon u Zagrebu) u suradnji s Marijanom Stanić (Galerija 90-60-90)

O izložbi:

Neli Ružić: Timescape – vremenski obzor

16. 2. – 10. 3. 2023.

Kustosice: Irena Bekić (Umjetnički paviljon u Zagrebu) u suradnji s Marijanom Stanić (Galerija 90-60-90)

Oblici temporalnosti i percepcija vremena u središtu su interesa umjetnice Neli Ružić. Na izložbi Timescape – vremenski obzor, ona propituje heterogeni protok vremena kroz pojedinačno ljudsko vrijeme, povijesno te duboko geološko vrijeme. Pojam iz naziva Timescape, odnosno vremenski obzor upućuje na prostor kao vremensku nužnost s koje je moguće sagledati ili pokušati objasniti višestrukost vremena. Obzor uključuje perspektivu, nečiji pogled, a time i društvo, susrete ili zajednice, odnose i društvene asimetrije koji su oblikovani u vremenu i oblikuju ga.

Autorica koristi Palaču Vranyczany kao strukturu. Interijer palače prostorna je osnova ambijentalne instalacije koju gradi. Pretvara ga u vremensku kapsulu u kojoj se susreću i odbijaju osi heterogenog vremena: distopija u audio radu Imamo li plan za jučer?, pojedinačno ljudsko vrijeme mjereno izdahom u instalaciji Disati zajedno (mjerenje kozmosa), udvojeno vrijeme zrcala (Istovremeno) ili zaustavljeno vrijeme (Sada (Kairos)) te povijesno vrijeme u odnosu na geološko vrijeme u radu Duboko vrijeme. Markirajući zatečeni prostor Palače Vranyczany, umjetnica dodatno rastvara slojeve povijesti, uspostavljajući mjeru između nas, povijesnog i geološkog vremena.

Segment izložbe je i intervencija na pročelju zgrade Zagreb Glavnog kolodvora gdje je autorica postavila svijetleći natpis Prekasno je za odustajanje. Rečenica konstatira vremensku situaciju u kojoj se vremenske kategorije koje označavaju prije i poslije dodiruju i međusobno poništavaju, proizvodeći efekt obrtanja i iznenađenja. Obraćajući se prolaznicima, putnicima, ljudima koji čekaju ili nekamo idu, kao i ljudima na tramvajskim stanicama u svojim svakodnevnim putanjama, rečenica uvodi poetsku i kontemplativnu situaciju u javni prostor.

S obzirom na veliku fluktuaciju ljudi različitih kultura i migranata na Zagreb Glavnom kolodvoru, autorica je rečenicu prevela na engleski, arapski, francuski, farsi, španjolski, njemački i kurdski jezik te ju je ugravirala u ploču postavljenu uz ulaz na kolodvor.